Rada Rodziców

Kompetencje i zadania Rady Rodziców zostały określone  w statucie Miejskiego Przedszkola nr 19

w § 3 ust. 6

Poniżej przedstawiono regulamin Rady Rodziców .

 

 

 

 

REGULAMIN  RADY RODZICÓW

MIEJSKIEGO  PRZEDSZKOLA NR 19 W PŁOCKU

 

 

I   POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

Rada rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola . Stanowi reprezentację rodziców dzieci uczęszczających do Miejskiego Przedszkola nr 19 w Płocku ul. Słowackiego 27 .

 

II  CELE  I  ZADANIA  

 

Zadaniem  Rady Rodziców jest :

 

1.       Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym , wychowawczym i dydaktycznym .

2.       Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniające się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspakajania potrzeb dzieci .

3.       Prezentowania wobec dyrektora i rady pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola .

4.       Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz  placówki oraz działalności finansowej rady rodziców.

 

III  TRYB POWOŁYWANIA I ODWOŁYWANIA CZŁONKÓW

 

1.       Członkowie rady rodziców są powoływani na pierwszym zebraniu ogólnym rodziców.

2.       Rada rodziców powinna składać się z co najmniej dwóch reprezentantów z każdej grupy .

3.       Działalnością rady rodziców kieruje przewodniczący , który wybierany jest na pierwszym posiedzeniu .

4.       Odstąpienie od udziału  w działalności rady może nastąpić w drodze :

- złożenia rezygnacji

      -odwołania na wniosek rodziców lub członków rady po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów .

 

IV ZASADY DZIAŁALNOŚCI RADY RODZICÓW

 

1.       Rada Rodziców na pierwszym posiedzeniu w danym roku szkolnym uchwala regulamin swojej działalności oraz wybiera przewodniczącego .

2.       Zebrania rady są protokołowane i stanowią dokumentacje placówki .

3.       W celu wspierania działalności statutowej przedszkola , rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł .

4.       Fundusze rady mogą być przeznaczone na zakup zabawek , pomocy dydaktycznych , wyposażenia przedszkola , opłacania koncertów , teatrzyków , wycieczek , imprez okolicznościowych i upominków dla dzieci .

5.       Rada rodziców ustala preliminarz wydatków .

6.       Rada może upoważnić dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem zgodnie z ustalonym preliminarzem .

metryczka


Wytworzył: Rada Rodziców (10 września 2003)
Opublikował: Jadwiga Urbaniak (19 marca 2004, 12:06:05)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2418