Rada Pedagogiczna

Kompetencje i zadania Rady Pedagogicznej zostały określone w statucie Miejskiego Przedszkola nr 8 w § 3 ust.5.

Poniżej przedstawiony jest regulamin Rady Pedagogicznej.

 

 

REGULAMIN

RADY PEDAGOGICZNEJ

MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 8

w  PŁOCKU

 

§ 1. Regulamin opracowano na podstawie Ustawy z dnia 7 września 1991r.

o systemie jako integralną część Statutu Miejskiego Przedszkola Nr 8.

 

§ 2. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola realizującym zadania wynikające ze statutu oraz innych regulaminów wewnątrz przedszkolnych.

 

            Na swoich plenarnych i nadzwyczajnych posiedzeniach rada - w formie  uchwał - zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach związanych z działalnością dydaktyczną, wychowawczą, opiekuńczą i organizacyjną przedszkola.

            W skład rady wchodzą dyrektor jako przewodniczący, nauczyciele pełnozatrudnieni i niepełnozatrudnieni - jako jej członkowie.

 

§ 3. W zebraniach rady lub określonych punktach programu tych  zebrań mogą uczestniczyć z głosem doradczym, zaproszeni w imieniu rady przez przewodniczącego:

 - pielęgniarka, lekarz,

 - przedstawiciele związków działających na terenie przedszkola.

 - przedstawiciele Rady Rodziców,

- pracownicy ekonomiczni, administracyjni i obsługi przedszkola.

 

§ 4. Do podstawowych zadań rady należy:

 

1. planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.

2. okresowe i roczne analizowanie i ocenianie procesu dydaktyczno - wychowawczego i opiekuńczego oraz organizacyjnych i materialnych warunków pracy przedszkola.

3. kształtowanie postaw obywatelskich, etycznych i zawodowych swych członków zgodnie z Konstytucją RP i Powszechną Deklaracją Praw Człowieka,

4. organizowanie wewnętrznego samokształcenia i upowszechniania nowatorstwa pedagogicznego.

5. współpraca z rodzicami i opiekunami dzieci.

 

§ 5. Rada na posiedzeniu plenarnym zatwierdza

 

1.roczny plan pracy dydaktycznej wychowawczej i opiekuńczej przedszkola

2.wniosek sta łych i doraźnych komisji powołanych przez radę.

3.propozycję prowadzenia w przedszkolu eksperymentów dydaktycznych i pedagogicznych, programy autorskie,

4.tematykę wewnętrznego samokształcenia

5.Program i warunki prowadzenia, na wniosek rodziców, zajęć nadobowiązkowych, program i plan nauczania.

 

§ 6. Na posiedzeniu plenarnym rady opiniującej:

 

1. tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych

2. wnioski dyrektora dotyczące organizacji pracy przedszkola

3.wnioski o przyznanie nauczycielom i pracownikom przedszkola odznaczeń, nagród oraz innych form uznania,

4. wnioski nauczycieli o podjęcie pracy w godzinach ponadwymiarowych w wymiarze większym niż ½ etatu,

5.propozycia przyznania nauczycielom sta łych prac i zajęć związanych bezpośrednio organizacją procesu dydaktyczno – wychowawczego i opiekuńczego w ramach przysługującego nauczycielom wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowych, odpłatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,

6. kandydatów do powierzenia im funkcji dyrektora przedszkola.

 

§ 7. Rada ma prawo do:

 

1.występowania z wnioskiem w sprawie doskonalenia organizacji nauczania i wychowania oraz w sprawach oceny pracy nauczyciela,

2.wprowadzenia zmian w tygodniowym rozkładzie zajęć dydaktycznych, gdy jest to podyktowane np. Okresową nieobecnością nauczyciela.

 

§ 8. Organ bezpośrednio nadzorujący przedszkola po otrzymaniu uchwały w sprawie wotum nieufności wobec dyrektora wraz z jej pismem uzasadniającym, przeprowadza postępowanie wyjaśniające, którego wyniki przedstawia radzie pedagogicznej na zebraniu plenarnym.

 

§ 9.

1.Rada może zgłosić, spośród swoich członków pełnozatrudnionych, kandydatów do powierzenia im funkcji kierowniczych w przedszkolu. 

2.Rada może wystąpić z wnioskiem do organów bezpośrednio nadzorującego, o ogłoszenie konkursu na dyrektora.

3.Zasady przeprowadzania konkursu na dyrektora uzgadniane są z radą pedagogiczną.

 

§ 10. Przewodniczącym rady jest z urzędu dyrektor szkoły, który jest zobowiązany do:

1.realizacji uchwały rady

2.tworzenie atmosfery życzliwości i współdziałania wszystkich członk6w rady w podnoszeniu poziomu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego przedszkola.

3.oddziaływanie na postawę nauczyciela, pobudzenia go do twórczej pracy  i podnoszenia kwalifikacji zawodowych

4.dbania o autorytet rady pedagogicznej, ochrony praw i godności n.li.

5.zapoznawania rady z obowiązującymi przepisami praw szkolnego oraz omówienia trybu i formy ich realizacji.

6.analizowania stopnia realizacji uchwał rady.

 

§ 11. Członek rady jest zobowiązany do:

1.współtworzenia atmosfery życzliwości, koleżeństwa i zgodnego współdziałania wszystkich członków rady,

2.przestrzegania postanowień prawa szkolnego oraz wewnętrznych zarządzeń dyrektora,

3.czynnego uczestniczenia we wszystkich zebraniach i pracach rady i jej komisji do których został powołany, oraz wewnętrznym samokształceniu,

4.realizowania uchwał rady także wtedy, kiedy zgłosił do nich swoje zastrzeżenia,

5.składania przed radą sprawozdań z wykonania przydzielonych zadań,

6.przestrzegania tajności obrad rady.

 

§ 12. Organizacja pracy rady:

1.rada wykonuje swoje zadania zgodnie z rocznym planem pracy przedszkola,

2.Rada obraduje na zebraniach plenarnych i w powołanych przez siebie komisjach nadzwyczajnych,

3.zebrania rady organizuje się w czasie po pracy.

 

§ 13.

1.Zebrania rady mogą być organizowane z inicjatywy dyrektora, organu bezpośrednio nadzorującego przedszkole lub co najmniej 1/3 członk6w rady

2.o zebraniu nadzwyczajnym rady dyrektor powiadamia członków rady przynajmniej 3 dni przed jej terminem,

3.zebrania plenarne rady organizowane są przed rozpoczęciem roku szkolnego w każdym semestrze, po zakończeniu roku szkolnego oraz w miarę potrzeb.

 

§ 14. Zasady i tryb podejmowania uchwał:

1.uchwały podjęte na zebraniach plenarnych są prawomocne, jeżeli zostały podjęte zwykłą większością głosów przy udziale co najmniej 2/3 liczby członk6w rady.

2.uchwał  podjęte na nadzwyczajnych posiedzeniach rady są prawomocne jeżeli zostały podjęte zwykłą większością głosów przy udziale co najmniej ½ liczby członk6w rady.

 

§ 15. Organizacja wewnętrzna rady pedagogicznej:

1.rada powołuje, w zależności od potrzeb, stałe lub doraźne komisje, których działalność może dotyczyć wybranych zagadnień statutowej działalności przedszkola i pracy nauczycieli,

2.pracą zespołu, komisji kieruje przewodniczący powołany przez radę lub komisję na wniosek przewodniczącego rady,

3.komisja, zespół składa na zebraniu plenarnym sprawozdanie z wyników swojej pracy, formułując opinie lub wnioski do zatwierdzenia przez radę.

 

§ 16. Nieobecność na posiedzeniu rady:

1.członkowie rady usprawiedliwiają swoją nieobecność  na posiedzeniu rady jej przewodniczącemu,

2.nieusprawiedliwioną nieobecność członka rady na jej posiedzeniu należy traktować jako nieobecność w pracy ze wszystkimi tego konsekwencjami.

 

§ 17. Dokumentacja pracy rady:

1.z zebrania rady oraz zebrania jej komisji sporządza się protokół i w terminie 7 dni od daty zebrania wpisuje się go do księgi protokołów rady:

treść obrad zapisuje się wg poniższych zasad:

a)po dyskusji, ustalono że ...............................................................

b)po dyskusji, w której zabrało głos ........... ustalono, że ..............

c)po dyskusji, w której głosy zabrali ............ ustalono, że ..............

d)dyskusja nad ........... przebiegała w następujący sposób: Pani A....... powiedziała, że ....... pani B.... powiedziała, że / aż do wyczerpania lisy mówców /. Po czym, na podstawie głosowania jawnego, ustalono, że ......... Wyniki głosowania: .......... osób “za”, ..... osób “przeciw”........ osób wstrzymało się od głosu..

2.protokół zebrania rady wraz z listą obecności jej członków podpisuje przewodniczący obrad i protokolant,

3.członkowie rady zobowiązani są w terminie do 14 dni od sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia ewentualnych poprawek przewodniczącemu obrad. Rada na następnym zebraniu decyduje o wprowadzeniu ewentualnych poprawek do protokołu.

4.Podstawowym dokumentem działalności rady są książki protokołów. Zasznurowaną, opieczętowaną i podpisaną przez dyrektora księgę zaopatruje się klauzulą: “Księga zawiera ..... stron i obejmuje okres pracy pedagogicznej od dnia .... do dnia....”.

5.Księgi protokołów należy udostępnić na terenie przedszkola jej nauczycielom, upoważnionym nauczycielom zatrudnionym w organach nadzorujących przedszkole, upoważniony przedstawicielom związków zawodowych zrzeszających nauczycieli.

6.Protokół należy sporządzać wg poniższej struktury:

a)Tytuł – np. Protokół z plenarnego posiedzenia rady pedagogicznej w dniu ......

b)ustalenia formalne – np. “W posiedzeniu brało udział ......... członk6w Rady Pedagogicznej według listy obecności, stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu, a także zaproszeni Goście w osobach ..... Ustalono, że forum do podejmowania prawomocnych decyzji, wynoszące ....... członków, zostało przekroczone. Zwykła większość głosów do podejmowania ważnych uchwał wynosi .........

c)Przebieg obrad

osoba przewodząca obrady,

przyjęto następujący porządek obrad: odnotować na czyj wniosek i o jaki punkt rozszerzono lub zmniejszono porządek obrad, zapis o treści obrad i przyjętych rozstrzygnięć, jak wnioski, uchwały i oceny

kolejno według punktów porządku obrad, np.

Ad.1: ................

Ad.2:.................. itd.

Odnotowanie przebiegu zebrania po wyczerpaniu porządku obrad

/ wolne wnioski /

zapis końcowy / np.: “na tym przewodniczący obrad zakończył zebranie “/

d) Podpisy

 

 

 

 

 Regulamin Rada Pedagogiczna Miejskiego Przedszkola Nr 8

 

uchwała na posiedzeniu w dniu 31.08.1999

 

metryczka


Wytworzył: Rada Pedagogiczna (31 sierpnia 1999)
Opublikował: Teresa Pieńkos (18 marca 2004, 11:07:34)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2016